Patagonia
441 produkter
| Allmänt betyg | (12 omdömen) |
| Allmänt betyg | ☆☆☆☆☆ |
— Visa original| Allmänt betyg |
Kanske den bästa jackan någonsin för svettiga träningspass! Blockerar vinden precis lagom och har ett riktigt andningsbart tyg på kroppen.
Jackan kan användas för vandring, löpning, skidåkning, skidåkning uppför en backe eller vad du än kan tänka dig! I -10 grader räcker bara ett mellanviktigt underställ av capilene för skidåkning.| Allmänt betyg |
Den bästa löpartröjan jag någonsin haft på mig: hyfsat vindtät (kan inte påstå VINDTÄTHET), hyfsat andningsbar, dragkedjan fram går ner tillräckligt långt och dragkedjan är tvåvägs, så du kan använda den för att skydda halsen, till exempel, men du kan lämna en öppning längre ner för ventilation. Huvan håller inte vinden ute, men trots sin tunnhet håller den dig fortfarande varm i kallt väder, till exempel vid terränglöpning - huvan på/av kan vara mycket bra för att reglera temperaturen när vädret är svalt. Huvan sitter tajt och stör dig inte eller studsar runt halsen även när den inte är det. Ärmarna är elastiska och tillräckligt långa. Själva tröjan är ganska sval tack vare sin tunnhet, men den klarar åtminstone 2-10 C med sin egen värmeeffekt, när du till exempel har en mesh-merinoull under den här tröjan.
Den enda stora nackdelen är att tröjan börjar lukta svett riktigt snabbt. Tvättning är nödvändig efter minst två löprundor.
Jag är 185 cm lång och väger 74 kg, storlek M är perfekt och sitter bra. Skjortans nederkant är inte stretchig, så man måste vara försiktig när man tar på och av den, men det märker man inte när man har den på sig. Om man har ännu mer mage är det nog värt att välja en storlek större.| Allmänt betyg |
En riktigt bra kombination av andningsförmåga och lätt vindmotstånd för kallare säsongslöpning (<5 grader).
Snittet på den nya modellen är något lösare (mer boxig) än den gamla, materialet har ändrats men liknar den gamla. Det andningsbara tyget sträcker sig nu till armhålorna på insidan av ärmhålen, en bra design. Bröstfickan är också praktisk.