ukk

Usein kysytyt kysymykset

1. En ole viranomainen, voinko tilata teiltä?

Voit! Haluamme että myös erittäin korkealaatuisia tuotteita arvostavilla yksityisillä ihmisillä on mahdollisuus nauttia ammattilaistason varusteista. Meillä käykin paljon esimerkiksi reserviläisiä ja toiminnallisten harrastusten parissa viihtyviä asiakkaita. Joidenkin tuotteiden ostoon liittyy rajoituksia, mutta mikäli näin ei erikseen mainita, on tilaaminen mahdollista. Monia tuotteitamme ei kuitenkaan vientirajoitusten takia voi tilata ulkomaille.

2. Miksi tuotteiden arvioidut saapumisajat saattavat olla niin pitkiä?

Tilaamme suurimman osan tavarasta Yhdysvalloista, joko suoraan valmistajien tehtailta tai näiden välittäjiltä. Monissa tuotteissa jo valmistusajat saattavat olla hyvin pitkiä, pienten valmistuserien ja sotilastuotteiden tiukkojen laadunvalvonnallisten kriteerien takia. Monien tuotteiden ja merkkien kohdalla valmistusmäärät eivät ole kuluttajatuotteiden miljoonia yksiköitä, vaan esimerkiksi 10 yksikköä.

Jos tilaamastasi tuotteesta ei ole etukäteen olemassa aktiivista tilausta toimittajalta, voi tuote joutua odottamaan suuremman tilauksen täyttymistä ennen lähetystä. Tällä pyritään vähentämään lähetysten määrää ja kompensoimaan arvokkaita hintoja.

3. Mikä on palautuspolitiikkanne?

Seisomme vankasti myymiemme tuotteiden takana ja tästä syystä olemme hyvin reiluja palautusten suhteen. On vaikea osoittaa mikä on niin sanotusti normaalia kulumista ja mikä erityisen rasittavaa käyttöä, virheellistä käyttöä tai rikkoutumista. Sotilastuotteiden voidaan kuitenkin olettaa kestävän huomattavasti paremmin, kuin normaalien kuluttajatuotteiden. Yleisesti takuumme on 6kk.

4. Miten 10% viranomaisalennuksenne toimii ja miksi en saa sitä X tuotteesta?

Paikanpäällä viranomaisalennus toimii vilauttamalla viranomaisorganisaation korttia. Netissä asia on helpoin hoitaa seuraavasti:
* Katso nettikaupasta haluamasi tuotteet ja lähetä linkit niihin osoitteeseen info@viranomainen.fi
* Me kokoamme tuotteista paketin, laitamme alennukset kohdalleen ja lähetämme ”ostoskorin” alennetuilla hinnoilla.
* Tilaa ostoskori haluamallasi maksutavalla!

Mikäli tuotteessa lukee ”Tästä tuotteesta ei anneta alennusta VIP-asiakkaille”, siitä ei lähtökohtaisesti voida antaa myöskään viranomaisalennusta. Tämä johtuu siitä, että joissain tuotteissa kate ei yksinkertaisesti riitä kattamaan sen tilauksesta, toimituksesta, varastoinnista ja myynnistä koituvia kuluja. Mikäli olet kuitenkin tilaamassa suurempaa määrää roipetta kerralla, voimme katsoa pakettia kokonaisuutena ja tehdä peliliikkeitä alennuksen suhteen.

5. Saamani tuote on väärä, vääränkokoinen, värinen, hajuinen tai makuinen, mitä teen?

Lataa oheinen kaavake ja täytä se:
Kirjaa huolellisesti mikä tuotteessa on vikana/mikä koko sopisi paremmin/yms. Mitä tarkemman kuvauksen annat ongelmasta, sitä nopeammin reklamaatio-osastomme kykenee ratkaisemaan asian.

Kun olet täyttänyt kaavakkeen, voit lähettää tuotteen (kaavakkeen kanssa) takaisin osoitteeseen

Asiakaspalautus
Varuste.net
Ruosilankuja 3
00390
Helsinki

6. Lähetyksestäni puuttui tuote!

Tuote on saattanut karata joko pakkausvaiheessa tai tilauksen käsittelyssä. Olethan yhteydessä osoitteeseen info@viranomainen.fi tai info@varuste.net (mikäli tuotteesi on varuste.netin puolelta). Kerro sähköpostissa tilauksesi numero ja oma nimesi niin voimme alkaa jäljittää karkulaista.

7. Sain viestin jonka mukaan lähetykseni on noudettavissa, vaikka olen jo noutanut sen?

Kyseessä on Järjestelmä, eli Viranomaisen ja Varuste.netin varsin omaperäinen ATK-tekoäly. Ei syytä huoleen, ole yhteydessä osoitteeseen info@viranomainen.fi tai info@varuste.net (mikäli tuotteesi on varuste.netin puolelta).

8. Kenelle ja miksi myytte aseita?

Myymme aseita viranomaisten sopiviksi katsomille reserviläisille ja ampumaharrastajille. Tehokkaan liikunnan ohella ampumaharrastuksella ylläpidetään yleistä reserviläisten ampumataitoa. Tällä taas on merkittävä vaikutus maanpuolustuskykyyn ja turvalliseen kertausharjoitustoimintaan.

9. Miten aseen ostaminen tapahtuu?

Meiltä saa käytännössä kahdenlaisia aseita; kivääreitä ja pistooleja.

Yleinen ohje kiväärin ostoon:

Kivääriluvilla myytävien aseiden kokonaismitta täytyy nykyisen lainsäädännön mukaan olla yli 840mm. Mittaus suoritetaan piipun kierteiden päästä aseen perän pisimpään kohtaan. Mikäli aseessa on kiinni niitattu liekinsammutin, tapahtuu mittaus sen päästä aseen perään.

Harva AR-tyypin ase täyttää tehtaalta tullessaan tämän vaatimuksen. Näin ollen, me vaihdamme ennen luovutusta aseen perän Magpul MOE Fixed Carbine stock perään, ilman ylimääräisiä kustannuksia. Tarpeen vaatiessa ko. perän päähän täytyy vielä asentaa kuminen lisäpala, että ase varmasti täyttää lain vaatimukset. Toinen vaihtoehto on ostaa aseeseen teleskooppiperä, jota ei ole mahdollista irrottaa ilman työkaluja. Mikäli tämän tekee hankinnan yhteydessä, teemme perän asennuksen veloituksetta. Riippuen piipun pituudesta, teleskooppiperään jää usein myös 1-2 säätöpykälää, mitä kiinteässä perässä ei ole. Kummassakin tapauksessa alkuperäisen perän saa toki myös itselleen, mikäli sen haluaa rajoittaa itse myöhemmin. Kiväärin oston jälkeen ostajalla on 30 päivää aikaa käydä tarkastuttamassa ase poliisilla.

Aseen osto on mahdollista myös etänä. Kun olet tehnyt tilauksen ja saanut poliisilta luvan aseen hankintaan, lähetä lupapaperit allekirjoitettuna meille osoitteeseen Ruosilankuja 3, 00390 Helsinki. Vastaanottajaksi voit kirjata Aalto Group Oy / Viranomainen.fi. Kun tilaamasi ase on saapunut tehtaalta/toimittajalta meille ja se on CIP-merkitty poliisin toimesta, on hyvä hetki lähettää lupapaperit tulemaan. Samalla voit myös maksaa tilauksesi ennakkolaskulla, joskin muut maksutavat ovat myös mahdollisia. Lähetä myös hyvälaatuinen kuva henkilöllisyystodistuksesta osoitteeseen info@viranomainen.fi. Kun lupapaperit ovat saapuneet meille ja maksu on kirjautunut järjestelmäämme, käsittelemme ja lähetämme tilauksesi 5 arkipäivän kuluessa.