Joskus käy niin ikävästi, että ostamassasi tuotteessa ilmenee vika tai valmistusvirhe. Jos näin käy, voit luonnollisestikin reklamoida
tuotteen. Suurimmalla osalla tuotteista on valmistajan myöntämä takuu ja valikoiduilla tuotteilla on lisäksi meidän oma laajennettu Buy It For Life™ -takuu.
Olethan meihin yhteydessä mahdollisimman pian vian ilmettyä vierailemalla myymälässämme tai ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Huomaathan, että
asiakaspalvelumme ei tee reklamaatiopäätöksiä, vaan opastaa sinut eteenpäin reklamaatioprosessissa.
Jotta saamme reklamaation mahdollisimman nopeasti käsittelyyn, toimitathan meille kuitin ostoksesta tai tilausvahvistuksen. Sähköpostiin on hyvä
liittää myös kuvia viasta, mikäli mahdollista.
Reklamointi
Pyrimme hoitamaan reklamaatiot mahdollisimman nopeasti. Tiedustelemme valmistajan tai maahantuojan kantaa reklamaatioon, sillä monet valmistajat haluavat arvioida ja / tai korjata tuotteen itse laaduntarkkailun vuoksi. Arvioitaviksi tai korjattavaksi lähetettyjen tuotteiden käsittelynopeus riippuu valmistajasta ja viasta.
Reklamointi on verraten helppoa, kun seuraat seuraavia kohtia järjestyksessä:
Voidaksemme ottaa reklamaation käsittelyyn, tuotteen pitäisi olla meiltä ostettu. Helpoiten tämä varmistuu, jos sinulla on kuitti, lähete tai tilausvahvistus reklamoitavasta tuotteesta.
Jos mitään edellä mainituista ei satu löytymään, älä vaivu epätoivoon. Löydämme ostoksesi järjestelmästämme seuraavien tietojen avulla:
Verkkokaupassa tehdyt tilaukset löydämme yleensä tilauksen yhteydessä antamillasi tiedoilla kuten nimellä, sähköpostiosoitteella tai puhelinnumerolla.
Jos olet ostanut tuotteen myymälästämme etkä ostoksen yhteydessä ole antanut yhteystietoja tai kuitti on hukkunut, voit etsiä tilitiedoistasi maksusuorituksen Aalto Group Oy:lle. Ilmoita meille päivämäärä ja summa, niin löydämme oikean tilauksen.
Jos olet ostanut tuotteen myymälästämme käteisellä ja kuitti on hukkunut, tarvitsemme mahdollisimman tarkan ostopäivän sekä tiedon kaikista tuotteista, joita olet ostanut samalla kertaa.
Laita jokin edellä mainituista tiedoista reklamoitavan tuotteen mukaan, kun toimitat sen meille.
Voit toimittaa tuotteen meille suoraan myymäläämme tai lähettää sen meille Suomen sisällä veloituksetta Postilla tai Matkahuollolla asiakaspalautuksena. Laita paketin mukaan aina seuraavat tiedot, myös jos tuot tuotteen myymäläämme:
Jokin todiste siitä, että tuote on hankittu meiltä. (kts. kohta 1.)
Yhteystiedot: nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Mahdollisimman tarkka kuvaus viasta, jonka vuoksi reklamoit tuotteen. Mitä selkeämmin olet vian ilmoittanut, sitä jouhevammin hommat yleensä
sujuvat.
Jos mahdollista, merkitse viallinen kohta ennakkoon (makuualustan vuotokohta, housujen rikkokohta - esimerkiksi teipinpalalla)
Reklamoitavien tuotteiden tulee olla puhdistettuja tai muuten siistejä (esim. kengät harjattuina). Likaisista reklamoiduista tuotteista
veloitamme puhdistuskulut.
Reklamaatiosi tilannetta voit tiedustella asiakaspalvelustamme. Asiakaspalvelumme ei pysty välttämättä heti sanomaan, mikä on reklamaatiosi tilanne, mutta he pyrkivät selvittämään asian sinulle.
Takuu
Pyrimme ilmoittamaan tuotteiden takuuajat verkkokaupassamme tuotteen sivulla. Takuukäsittelyt hoidetaan Kilpailu- ja kuluttajaviraston ohjeiden mukaisesti. Epäselvissä tapauksissa voit olla yhteydessä asiakaspalveluumme.
Yleistä takuusta
Jos ostamassasi tuotteessa on ollut jotain vikaa, pyritään vika ensisijaisesti korjaamaan tai korjauttamaan kohtuullisessa ajassa KKV:n ohjeiden mukaan. Esimerkiksi rikkinäinen neppari housuissa voidaan korjauttaa suutarilla.
Osa valmistajista, maahantuojista tai tavarantoimittajista haluaa itse korjata tuotteet. Näissä tapauksissa rikkinäiset, takuun piiriin kuuluvat tuotteet lähtevät korjattavaksi. Takuutapauksissa korjauksista ei kuluttajalle luonnollisesti aiheudu kuluja tai ne tullaan korvaamaan sovitusti.
Toisinaan korjausajat saattavat viivästyä meistä riippumattomista syistä, esimerkiksi sellaisissa tapauksissa, joissa virheellinen tai rikkinäinen tuote lähtee ulkomaille arvioitavaksi tai korjaukseen.
Jos ostetun tuotteen korjaaminen ei ole mahdollista tai se aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, tulee kysymykseen tuotteen vaihtaminen uuteen. Takuuajan ollessa voimassa, takuuaika ei tuotteen vaihtamisen takia pitene vaan alkuperäinen takuu pysyy voimassa. Vaihdettaessa korvaavan tuotteen tulee olla hintatasoltaan ja laadultaan vioittuneen tasoinen ja sen pitäisi täyttää kriteerit, joilla se alun perin hankittu.
Vaihtoa ei tehdä sellaisissa tapauksissa, joissa vaihto aiheuttaa kohtuuttomia kustannuksia, esimerkiksi silloin kun tavara on mittatilaustuote tai tuotteen valmistus on lopetettu.
Jos korjaaminen tai tavaran vaihtaminen ei onnistu, virhe voidaan hyvittää hinnanalennuksella tai kauppa voidaan purkaa.
Takuu ei koske rikkinäisiä tuotteita, jos vian syynä on:
asiakkaan huolimattomuus
tapaturma, esim. ukkosvahinko
käyttö- tai hoito-ohjeiden laiminlyönti
tavaran vääränlainen käsittely tai säilytys
tavaran normaalista käytöstä johtuva kuluminen
Huollot, asennukset ja muut lisäpalvelut
Teemme täällä jos jonkinlaisia huoltotöitä ja tarjoamme muita lisäpalveluja tuotteisiin liittyen. Emme pysty takaamaan, että huolto onnistuu samantien, joten varauduthan jättämään tuotteen meille. Olethan huolloista ja lisäpalveluista ensin yhteydessä asiakaspalveluumme.